Dagtrip Amsterdam

14 februari 2017 - Amsterdam, Nederland

Dinsdag 14 februari hebben wij Amsterdam bezocht. 's ochtends vroeg hebben wij om 08:40 uur de trein genomen vanuit Sittard naar Amsterdam. Rond 11:00 uur kwamen wij aan in Amsterdam.

Tot 12:00 uur hadden wij vrije tijd. Wij zijn met een groepje door de Kalverstraat gelopen. Een winkelstraat die maar liefst 1 kilometer lang is, met heel veel leuke shops. Ook hebben wij een hapje gegeten in de stad.

Om 12:00 uur hebben wij verzameld op de Dam. Hier zijn wij met de gehele groep gezamenlijk naar Madame Tussauds gelopen. Madame Tussauds is de naam van verscheidene wassenbeeldenmusea over de gehele wereld. Het was erg leuk in Madame Tussauds en wij hebben veel foto's gemaakt met de bekendheden.

Hieronder een foto met de enige echte Justin Bieber..

Na het bezoek aan Madame Tussauds hebben wij een half uur de tijd gehad om even te gaan lunchen.

Een half uur later zijn wij naar het Seksmuseum gelopen. Het seksmuseum , voluit seksmuseum de Venustempel, is een museum in Amsterdam- centrum gevestigd in een 17-eeuws pand aan het Damrak. Het museum bestaat sinds 1985 en toont een collectie van erotische beelden, schilderijen, objecten, opnamen, foto's en aanverwante zaken. De collectie wordt getoond in twee achterhuizen, één voorhuis en een zelfontworpen trappenhuis dat de ruimten met elkaar verbindt.

Het was erg interessant om dit museum eens te bezoeken, maar we hadden er allemaal wel wat meer van verwacht.

Toen we beide musea bezocht hadden was het programma ten einde. Iedereen had vrije tijd. Sommige gingen naar huis maar hebben nog de rest van de dag deze hoofdstad bewonderd.