Actief in Valkenburg

13 februari 2017 - Valkenburg, Nederland

De eerste dag van de excursieweek zijn we naar Valkenburg gegaan. Valkenburg ligt verscholen tussen de mosgroene heuvels in het hart van het beschermde natuurgebied Heuvelland. Het vijf-sterren landschap met Valkenburg als middelpunt is al meer dan 125 jaar een grote trekpleister.

Met de trein zijn we vanuit Sittard naar Maastricht gegaan. Vanuit Maastricht zijn we met de trein naar Valkenburg gekomen waar we met zijn alle verzamelt hebben. Toen de groep compleet was, zijn we richting de grotten gelopen waar we gingen lasergamen.

Lasergamen in de grotten van Valkenburg is uniek omdat het de enige plek in Nederland is waar je dit spannende spel in een ondergronds gangenstelsel kunt spelen. Iedereen die hier wel eens gespeeld heeft is dan ook razend enthousiast.
Alvorens je het speelveld betreedt krijg je een gedegen instructie van een professionele instructeur. Vervolgens krijgt iedere deelnemer een laserpak aan met daaraan vastgekoppeld een ultramodern lasergun.
Na het spel ontvangt ieder team een scoreformulier en wordt zowel een teamscore als individuele score gepresenteerd.

Iedereen was heel fanatiek tijdens het lasergamen en zo kon je ook merken dat iedereen het na zijn of haar zin had. Toen het lasergamen was afgelopen kregen we een uur pauze.

Na de pauze gingen we een wandeling doen. Het was de bedoeling dat we bij ieder monument een foto deed maken. De wandeling duurde ongeveer een uur. Vervolgens zijn we na de wandeling met zijn alle iets gaan drinken en kregen we tompoezen. Dit was tevens ook de afsluiting van de dag. Iedereen mocht weer op eigen gelegenheid naar huis.