Roermond ontdekken

3 april 2017 - Roermond, Nederland

Op vrijdag 17 maart zijn wij naar Roermond gegaan. Iedereen kon op eigen gelegenheid naar Roermond gaan. We werden om 9 uur verwacht bij het R O E R mond beeld, gelegen op het stationsplein.

Gelukkig was iedereen op tijd aanwezig en liepen we gezamenlijk naar de markt waar wij informatie kregen over wat we deze dag gingen doen.

Het groepje dat verantwoordelijk was voor deze dag had een folder samengesteld met allerlei vragen over Roermond. Om deze vragen te kunnen beantwoorden moesten we een soort van wandelroute afleggen, en zo kwam je op de belangrijkste plekken van Roermond. Gelukkig duurde het niet zo lang want het was ijskoud! We zijn dus ook al snel een café binnen gegaan om ons op te warmen. Om 12 uur werden wij weer verwacht op de markt waar we de antwoorden konden inleveren.

Hierna hadden we pauze waar we de gelegenheid kregen om te lunchen. Om half 2 gingen wij gezamenlijk naar het Arresthuis, waar wij een rondleiding zouden krijgen. Dit is een oude gevangenis dat omgebouwd is tot een luxe hotel. We kregen een aantal kamers te zien waar de overblijfselen van de gevangenis nog te zien waren. Heel indrukkend! Ter afsluiting kregen we een kopje koffie en een stuk vlaai.

Omdat we zo genoten hebben van deze gezellige en tevens laatste dag zijn we nog even in de stad gebleven om te winkelen.