Hasselt

15 februari 2017 - Hasselt, België

Woensdag was de dag die mijn groepje en ik moesten organiseren. We hadden er voor gekozen om met de bus vanuit Maastricht naar Hasselt te gaan.

We verzamelde om kwart voor negen op het station en zijn vervolgens gezamenlijk om negen uur vertrokken. Na ongeveer een uurtje reizen kwamen we aan in Hasselt. In Hasselt hadden we eerst een uurtje vrije tijd en zouden daarna verzamelen voor de Primark.

Toen iedereen verzamelt had voor de Primark, gingen wij uitleggen wat de bedoeling was van die dag. Doordat we nog geld over hadden, hebben we iedereen €5,- gegeven voor de lunch.

Na de uitleg liepen we gezamenlijk naar het Jenevermuseum. Het Jenevermuseum is net als Het Stadsmus en het Modemuseum Hasselt een stedelijk museum. Het Jenevermuseum wordt in zijn werking ondersteund door de vzw Nationaal Jenevermuseum Hasselt.

We hebben ongeveer een half uurtje rondgelopen in het museum. Doordat niemand echt Jenever dronk, vonden we het allemaal niet zo interessant. Vervolgens hebben we de stadswandeling  uitgelegd en hebben we iedereen 2,5 uur de tijd gegeven om de stadwandeling te lopen en wat te eten.